18 april 2024
Kommun & politik

Har du en idé som kan skapa inkludering?

I Falköpings kommun brinner vi för att skapa en stad där alla känner sig välkomna och inkluderade. Nu sätter vi extra fokus på Kulturidé-bidraget – en möjlighet för dig att skapa gemenskap och meningsfullhet för dig och dina grannar!

Kulturidé är öppet för alla – från föreningar till enskilda personer – som har en idé på hur vi kan göra Falköping ännu bättre genom aktiviteter och projekt som förenar och berikar vårt samhälle. För privatpersoner som har idéer finns möjligheten att få hjälp att koppla ihop sina idéer med lämpliga föreningar eller organisationer för att kunna söka bidraget.

Så vad väntar du på? Ta chansen att göra din idé till verklighet genom att ansöka om Kulturidé-bidraget idag! Tillsammans kan vi skapa en stad full av liv, kreativitet och gemenskap.