29 maj 2023
Pressmeddelande

Invigning av kommunens nya rådgivningscentrum för stöd vid missbruk och våld

I april öppnade kommunen ett nytt rådgivningscentrum som vänder sig till vuxna som har behov av stöd kring beroende av alkohol, missbruk och våld. Torsdagen den 1 juni är det dags att inviga den nystartade verksamheten. De som arbetar på rådgivningscentrum finns på plats för att svara på frågor om verksamheten och det finns möjligt att titta på de fina lokalerna!

Det nya rådgivningscentrat vänder sig till personer över 18 år som behöver stöd kring beroende av alkohol, droger eller spel om pengar. De vänder sig också till personer som oroar sig över sin aggressivitet, ilska eller som är eller har varit utsatt för våld i nära relationer. Även anhöriga till någon med sådan problematik kan vända sig hit för att få stöd.

Läs mer om kommunens nya rådgivningscentrum.

Datum och tid för invigning

Torsdag 1 juni klockan 13.00.

Socialnämndens ordförande Sture Olsson klipper bandet klockan 13.00.

Trinnöjegatan 3b, Falköping

Medverkande

Sture Olsson, ordförande socialnämnden
Maria Johansson, enhetschef